8 irritatie factoren voor websites

Schreeuwen of Communiceren

Ben jij een roeptoeter of vertel ECHT iets nuttigs? 

8 irritatie factoren van website bezoekers

Blik Reclame heeft een mooie website voor je gemaakt. Je hebt zelf nagedacht over wat je wil zenden. Vertel je wel het juiste of haal je weinig uit je website? Dan kan onderstaande informatie je wellicht helpen.

Stel jezelf de vraag:

  • Wil mijn klant alles leen over wie ik ben?
  • Wil mijn klant lezen wat ik kan bieden waar juist ‘zij’ voordeel bij hebben? 
  • Gebruik ik mijn website als uithangbord, of laat ik zien dat ik goed kan luisteren en met oplossingen kom?

Als ontwikkelaar van online applicaties gaan we je zeker niet vertellen wat goed is. We kunnen je wel vertellen wat werkt en wat niet!

De 8 meest voorkomende irritaties:

  1. Je website bevat een ‘lekker muziekje’. Een absolute afknapper voor bezoekers en een van de snelste manieren om van ze af te komen. Surfen doe je heel privé en vaak tussen de bedrijven door, je wil zeker niet dat je collega’s weten wie of wat je bezoekt.
  2. Een homepage bomvol met teksten over je bedrijfsidentiteit. Hm, leuk voor je propositieverhaal maar niet voor je homepage. Vertel kort en bondig wat je toegevoegde waarde is en ga niet in op de inhoud, hoe trots je er ook op bent.
  3. Je hebt een mooie website maar als je deze opent op een mobiel dan gaan we over op kaboutertaal. Nadenken over de mobiele versie van je site en hoe je bezoekers ook daar kan boeien is heel belangrijk. Ongeveer 50% van je bezoekers komt binnen via een mobiel.
  4. Advertenties zijn goed maar laat eens een ander beoordelen of ze als hinderlijk worden ervaren.
  5. Pop-up’s worden vaak gezien als irritant, zeker als ze midden op je pagina openen. Zorg dat als je een pop-up wil gebruiken, er ook een escape aanwezig is. Hoe dwingender, hoe irritanter.
  6. Contactformulier invullen als je contact wil met een bedrijf. Hoezo? Wil je soms geen nieuwe klanten? Zorg dat je telefoonnummer of mailadres duidelijk is en maak het de bezoeker gemakkelijk om je te bereiken. Tenzij je ze natuurlijk niet wil spreken…
  7. De tekst is te klein. Met een loep over je scherm moeten gaan is nooit leuk. Zorg dat je tekst goed leesbaar is.
  8. Geen adres te vinden, dus niet betrouwbaar. Koop je zelf nog bij een bedrijf zonder adres? Ruikt dat niet naar ellende? Wees transparant en beschikbaar.

Wil je weten hoe je website het doet? Arjan maakt gratis een scan voor je als je klant bent bij Blik Reclame of Blik op Zaken. Neem gerust contact met hem op.

8 irritatie factoren voor websites

Inspiratie