Zo hou je meer tijd over voor andere zaken…
Je website aan het werk zetten als je op vakantie gaat, wie wil dat nou niet? We weten het inmiddels allemaal, ieder bedrijf heeft een website nodig. Toch vragen veel ondernemers zich af of de website wel echt en toegevoegde waarde heeft behalve het verstrekken van extra informatie over je bedrijf. De meeste vakanties gaan één dezer weken van start en daarom misschien een goed idee om nog eens op een rijtje te zetten waarom je website een heel geschikte marketingtool kan zijn die ook nog eens nieuwe klanten voor je werft. Zo kan je website de hele zomer doorwerken terwijl jij lekker geniet van welverdiende vakantie!
Website als visitekaartje
Prima! Helemaal niets mis mee. Je doel is duidelijk niet om klanten te werven of te informeren over je vakgebied, maar om te vertellen wie je bent en waar je te bereiken bent. Af en toe plaats je eens een nieuwe foto maar op zich hoeft dat niet, je krijgt weinig spontaan bezoek. Verder lezen hoeft niet, tenzij je een verandering nastreeft.
Het doel van je website:
- Je wil content verspreiden
- Je klanten actief informeren
- Acquisitie
- Je wil leads genereren
- Ander doel…
Laten we eens lekker kort door de bocht het volgende stellen: als je niets doet, dan gebeurt er ook niets! Dus linksom of rechtsom, als je een van de bovenstaande wil nastreven moet je wel iets ondernemen. Gelukkig hoort het woord ‘ondernemen’ ook bij bedrijfseigenaren, ondernemers dus. Jij kan dit! Natuurlijk kan je niet alles te gelijk maar met de juiste inspanning en een goeie SEO/SEA partner werkt je website deze zomer lekker actief door en staat je bedrijf dus niet meer stil. Graag geven we je de volgende tips voor een actief werkende website:
Je website werkt door als jij weg bent…
En is daarmee een zeer efficiente en effectieve accountmanager
- Creeër Interactie
Draag zorg voor interactie. Proactieve pagina’s en berichten op je website worden gewaardeerd en dragen bij aan een hoge klantentevredenheid. Koppel bijvoorbeeld een nieuwsbrief aan je website en maak voldoende contact knoppen. Voeg ook slimme links toe en schrijf nieuwsberichten. Ga je op vakantie, plan dan vooraf je nieuwsbrief in. Een programma als MailPoet maakt dit proces kinderspel. - Vindbaarheid (SEO)
Zijn je gekozen zoekwoorden nog wel actueel? Maak eens een nieuwe lijst keywords en hou ze aan tegen de bestaande ingestelde. Meten is weten in deze, we adviseren je om een goed zoekwoorden onderzoek te laten doen. Ook de Google ads en je SEO werkt gewoon door als jij aan het zwembad ligt te zonnen. Blik Reclame verzorgt graag je SEO/SEA, just saying… - Sociale media
Zo tegen de vakantie ben je vast ontzettend klaar met Facebook, Instagram, Pinterest, LinkedIn enzo. Plan dan voor je vakantie alle leuke aanbiedingen en berichten in via een planprogramma als Hootsuite. Een uurtje werk en de hele zomer plaatst dit programma automatisch je berichten en reclames. Vergeet niet de url van je website te vermelden, anders is het echt zinloos. - Handige en slimme software
Jij bent er niet en toch houd je website haarscherp bij wie de website bezoekt, compleet met bedrijfsnaam en contact gegevens. Niet volgens avg? Gelukkig wel! Niet mogelijk? Goed nieuws, het kan. Zo kan je gewoon na je vakantie je persoonlijke sales proces weer volledig voorbereid oppakken. Blik Reclame kan je er alles over vertellen…
Vanaf 8 augustus is ons kantoor 3 weken gesloten en genieten wij van een lekkere vakantie. Geen zorgen onze website werkt door en is voor technische vragen bereikbaar. Mailen is het handigst: support@blikreclame.nl
Namens ons allemaal wensen we jullie een fijne vakantie!